"תודה לך על ההשקעה. זה לא מובן מאליו. אתה עושה מעל ומעבר וזה תענוג התקשורת איתך"
הקדמה
לפני שנתחיל, שימו לב לתוצאות שהשגנו, במספרים:
מטרות ויעדים
מכיוון שהתחלנו ממש מאפס – המשמעות היא שלא היה אף לקוח לפני התחלת הקמפיינים. לכן בהתחלה הצבנו יעדים קטנים במטרה להשיג הרשמות ועם הזמן להעלות קצב.
ככל שהיו יותר הרשמות התאמנו את היעדים ועברנו ליעד של משתמשים משלמים.
תקציב המדיה לא היה גבוה, לכן קיבלנו החלטה להתחיל עם קמפיין פייסבוק וקמפיין חיפוש בגוגל שירוצו במקביל, ותוך כדי עבודה להחליט האם להמשיך עם שניהם או להעביר את כל התקציב לערוץ שיווקי אחד, במידה והוא עובד טוב יותר (אני הימרתי על קמפיין גוגל).
התחלתי כמובן עם מחקר שוק ומתחרים מקיף ומעמיק, כולל בדיקה פעילות שיווקית בדיגיטל של המתחרים בישראל וגם בעולם. רק לאחר שאספתי מספיק מידע וגיבשתי הבנה על איך הכי כדאי לפעול:
- יצרתי מודעות לקמפיינים
- הגדרתי את החשבונות
- הטמעתי קודי מעקב
- והעלתי את הקמפיין לחשבונות הפרסום
- בנוסף, עבדנו עם מפת חום כדי להבין אם יש תקלות ובעיות עם האתר והמערכת עצמה וגם להבין איך אפשר לשפר את חווית המשתמש ומה לשפר כדי לעלות את אחוז ההמרה.
ביצועים ומסקנות
כאמור, בהתחלה רצו שני קמפיינים במקביל, אחד בפייסבוק עבור קהל טכנולוגי וכזה שעוסק בתחום השיווק והדיגיטל והשני, קמפיין חיפוש בגוגל. התחושה שלי התבררה כנכונה ובאמת קמפיין החיפוש בגוגל עבד טוב יותר, הביא יותר הרשמות במחיר ממוצע זול יותר וגם היוזרים שנרשמו היו איכותיים יותר. לעומת זאת, קמפיין ההמרות בפייסבוק לא הביא תוצאות טובות ולכן קיבלנו החלטה לכבות אותו בערך חודש לאחר שעלה לאוויר. התקציב שלו הועבר לקמפיין חיפוש בגוגל שהמשיך לייצר תוצאות יפות.
לסיכום - כעבור שנה
כעבור כמעט שנה הושגו כמעט 1,000 הרשמות שהגיעו ישירות דרך הקמפיין חיפוש בגוגל בעלות ממוצעת של 30 ש"ח להרשמה ועם 2.73% יחס המרה לאורך התקופה.