מדריך להתחלת עבודה עם Google Analytics 4

רוצים לשפר את אחוזי ההמרה בחנות האונליין שלכם ולבנות אסטרטגיית מכירות חכמה? זה הזמן להכיר את Google Analytics 4!

כל מי שיש לו חנות אונליין יודע ששיפור אחוזי המרה מתחיל בגוגל אנליטיקס, ודשבורד מותאם אישית הוא הדובדבן שבקצפת – בזכותו אנחנו יכולים לראות בצורה ברורה את כל הביצועים, הנתונים והמדדים הכי חשובים של החנות שלנו ולקבל בזמן אמת החלטות עסקיות חכמות שמבוססות על עובדות ונתונים. זה חשוב כדי להבין איפה נמצאות ההזדמנויות לשיפור יחס ההמרה, והן תמיד יהיו שם – במספרים. ככה בונים אסטרטגיית מכירות חכמה.

המדריך הבא מתמקד בהכנות שצריך לעשות בחשבון GA4 שלנו, כמה שלבים לפני ההתאמה בפועל של הדשבורד, עם סקירה קצרה של החיבורים הדרושים כדי ליהנות מנתונים אמינים ומכל היתרונות של דשבורד מותאם אישית.

סקירה כללית של Google Analytics 4

האתגרים החדשים בעולם הדיגיטלי, כמו שימוש גובר במכשירים ניידים, עלייה בשימוש במודלים של AI והצורך ביכולת למדוד נתונים מעבר לגבולות האתר או האפליקציה – הם אלה שנמצאים בליבה של הגרסה העדכנית ביותר לכלי מדידת הנתונים של גוגל. Google Analytics 4 מציע שפע של אפשרויות לעזור לעסקים לעקוב ולנתח נתונים מהאתרים והאפליקציות שלהם. זה כלי מתוחכם וגמיש, מערכת שפותחה במיוחד כדי להתמודד עם האתגרים החדשים בעולם הדיגיטלי. ולגמרי פריט חובה לכל עסק שמבקש להוציא את המקסימום מנכסי השיווק הדיגיטליים שלו.

 

בנוסף, GA4 מבוססת על מודל אירועים שמאפשר מעקב מדויק יותר אחרי התנהגות המשתמשים. המערכת מציגה גם יכולות חדשות למדידת נתונים מעבר לגבולות האתר או האפליקציה, כמו מדידת נתוני שיחות טלפון ומיילים.

הגדרת קוד המעקב המתאים לאתר שלך

השלב הראשון בהגדרת GA4 הוא להוסיף את קוד המעקב לאתר שלך. קוד המעקב שולח נתונים ל-GA4, ובזכותו נהיה מסוגלים לנהל מעקב על מקורות התנועה באתר שלנו וללמוד איזה דפים מניבים ביצועים טובים יותר – כשהמטרה של כל אלה היא לנסות להבין את התנהגות הלקוח באתר שלנו. התקנת קוד המעקב המתאים היא המפתח ליצירת תובנות חשובות לגבי נוכחות האונליין שלנו, בין אם האתר שלכם מבוסס וורדפרס או Shopify. גוגל טאג מנג'ר הוא כלי נהדר להגדרה וניהול של קודי המעקב שלכם, ועם GA4 תהליך ההתקנה פשוט יותר מאי פעם, גם אם אין לכם הרבה ניסיון וגם אין לכם רקע טכני. אל תדלגו על השלב הזה, ותקפידו על התקנה נכונה של קוד המעקב, כי זה מה שיאפשר לכם לקבל החלטות מושכלות שיועילו לעסק שלכם בטווח הקצר ובטווח הארוך.

יש שתי דרכים להוסיף את קוד המעקב לאתר שלך:

  • הדרך המהירה: אם אתם משתמש במערכת ניהול תוכן (CMS), כמו WordPress או Wix, תוכלו להוסיף את קוד המעקב באופן אוטומטי באמצעות תוסף או כלי התקנה. כאן תמצאו הסבר מפורט.
  • הדרך למתקדמים: אם מאיזושהי סיבה אין לכם אפשרות להוספה אוטומטית ואתם מתמצאים בקוד, תוכלו להוסיף את קוד המעקב באופן ידני לקוד ה-HTML של האתר שלכם.

חיבור GA4 לפטפורמות אחרות - לקחת את יכולות הניתוח שלך לשלב הבא

Google Analytics 4 מציע חבילה של כלים רבי עוצמה שניתן לשלב בקלות עם פלטפורמות אחרות וליצור מעקב (חיוני!) גם אחרי המרות שמתבצעות באופליין, מה שמעניק לנו ראייה הוליסטית יותר של הנוכחות השיווקית שלנו בכללותה. על ידי חיבור GA4 עם פלטפורמות ניתוח אחרות, אפשר לעקוב ולנתח נתונים בצורה רוחבים וערוצים מרובים, ממדיה חברתית וקמפיינים בדוא"ל ועד לתנועה לאתר ומעורבות באפליקציה. סוג כזה של מעקב וניתוח מקיף חיוני לקבלת החלטות מונעות נתונים שיעזרו לנו להצמיח את העסק ולשרת טוב יותר את הלקוחות שלנו.

לכידת מדדי ביצועים מרכזיים (KPI)

אם יש לכם אתר מכירה או חנות איקומרס, בטח כבר נתקלתם במושג KPI. אלה מדדי ביצוע מרכזיים בהם אנחנו רוצים להתמקד כדי לבחון את הביצועים של החנות שלנו לאורך זמן, ממספרי מכירות ועד דירוגי שביעות רצון לקוחות – במטרה לשפר את נתוני ההמרות באתר ולמקסם את הפוטנציאל של החנות. מדדי KPI נותנים לעסקים הבנה ברורה של ההתקדמות שלהם וזו הסיבה שלכידת המדדים הללו חיונית לכל מי שמחפש לשפר את הביצועים באתר שלו. לכל אתר יש את ה- KPI'S המותאמים לו, אבל KPI'S חשובים יכולים להיות שיעור המרה, שיעור הנטישה באתר ורווחיות. מה שמזכיר לי לציין ש-GA4 כוללת מגוון רחב של KPI מובנים, ומאפשרת ליצור גם KPI מותאמים אישית.

איך מזהים את ה-KPI הנכונים למעקב באתר שלנו?

מעבר למדדים הבסיסיים שהם בגדר חובה, כמו יחס המרה, שיעור נטישת עגלה, ROAS וכו', זיהוי המדדים הנכונים למעקב יכולה להיות משימה מאתגרת. כדי לקבוע איזה ממדדי הביצוע המרכזיים מתאימים לנו, כדאי שנחליט מהם היעדים שבראש סדר העדיפות שלנו, ואחרי שהבנתם מה היעדים שלכם, הרבה יותר קל להתחיל לזהות את המדדים שיעזרו לכם מדוד את ההתקדמות שלכם. לדוגמה, אם אחד היעדים הוא הגדלת הכנסות, מומלץ לעקוב אחר מדדים הקשורים לצמיחת מכירות וערך חיי הלקוח (CLV).

כדי ליצור דוח מותאם אישית ב-GA4, בצע את השלבים הבאים:

  1. בחר באפשרות "דוחות" בתפריט העליון.
  2. לחץ על הלחצן "+ דוח חדש".
  3. תן לדוח שם.
  4. בחר את המאפיינים והמדדים שברצונך להוסיף לדוח.
  5. בחר את פורמט הדוח.
  6. לחץ על הלחצן "צור".

 

לאחר שהדוח נוצר, אפשר לעשות התאמות נוספות לצרכים שלנו, לשנות את הגדרות התצוגה או להוסיף טבלאות, גרפים ופילטרים. אפשרות מתקדמת להתאמה אישית של דש בורד היא התממשקות למערכת נוספת, שמאפשרת לבנות דשבורד ולחבר אליה מערכות כמו גוגל אנליטיקס, פייסבוק אדס, אאוטבריין ועוד ולקבל תמונה רחבה יותר של הנתונים שלכם – לפרטים נוספים על מערכת כזו, מוזמנים לפנות אליי ואשמח להרחיב.

אהבת את התוכן בעמוד הזה? אפשר לשתף כאן

מאמרים נוספים

ללמוד מטעויות של אחרים – הכירו את 5 הטעויות הכי נפוצות בקידום ממומן וטיפים שימושיים
תכנון מסע לקוח אוטומטי ומהודק, עד לרכישה, וגם אחריה הוא המפתח לשיפור חווית השירות והעלאת
מאחורי כל אסטרטגיה שיווקית איתה בחרתם לעבוד – עומדת מטרה אחת ויחידה, והיא הגדלת אחוז

הירשמו לניוזלטר

הכי כיף ביחד! הירשמו לניוזלטר וקבלו עדכונים על מאמרים ומדריכים חדשים, טרנדים שכדאי להכיר, סיפורי הצלחה שיתנו לכם השראה ובעיקר – תוכן עם ערך מוסף אמיתי ופרקטי, שתוכלו ליישם באתר שלכם 🙂.
אני מבטיח לשלוח רק דברים סופר רלוונטיים, ולא להעמיס על האינבוקס.